Bli medlem

Som medlem er du med Norges Døveforbund i kampen for bedre rettigheter og tilgjengelighet i samfunnet. Ved å bli medlem eller gi støtte til Norges Døveforbund bidrar du til økt likeverd slik at døve og hørselshemmede og deres familier får rett og mulighet til å delta i samfunnet på lik linje som alle andre.

Medlemskap

Medlemskap i NDF er en billig måte å støtte arbeidet vårt. Som medlem i en lokalforeningen er du fullverdig medlem i NDF, og NDFU om du er under 30 år. Du har stemme-, tale- og forslagsrett og mottar vårt medlemsblad, Døves Tidsskrift.

Dersom du er i alderen 0 til 30 år, vil du automatisk bli medlem hos Norges Døveforbunds Ungdom.

• 0–30 år:
    150 kroner
  • 31 år og oppover:
    300 kroner

Sekundærmedlem

Som sekundærmedlem i en lokalforening er du medlem i to lokale foreninger. Da kan du delta på aktiviteter som lokalforeningen arrangerer, men har kun talerett i lokalforeningen sine møter.

• 0–30 år:
    100 kroner i tillegg til ordinær medlemskontingent
  • 31 år og oppover:
    200 kroner i tillegg til ordinær medlemskontingent

Hvis du ønsker å bli sekundærmedlem i en annen forening, logg inn på Din Side. Fyll inn din e-postadresse eller medlemsnummer, og passord for å logge inn. På Din Side finner du feltet «Forening (sekundær)». Der kan du velge hvilken forening du ønsker å bli sekundærmedlem hos.

Send en e-post til medlem@doveforbundet.no hvis du har spørsmål eller trenger hjelp.

Ønsker du forsikring til høreapparatene dine?

Barn opptil 15–18 år får automatisk nye høreapparater. Når et barn er uheldig og mister høreapparatene i sand, vann eller på bakken kan de få nye.

Ta kontakt med ditt forsikringsselskap eller banken og spør om de dekker tap eller skade av høreapparatene dine.

Du får 10 % rabatt hos Batteriklubben!

Kjøp dine høreapparatbatterier hos Batteriklubben som selger billige høreapparatbatterier – og få 10 % rabatt i tillegg!

Medlemsfordeler

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om hva som skjer i samfunnet. Meld deg på Norges Døveforbunds nyhetsbrev og få tilsendt lokale, nasjonale og interessepolitiske nyheter som berører døve og hørselshemmede, samt pårørende.

Ved å skrive inn e-postadressen din nedenfor og klikke på «Meld på nyhetsbrev» samtykker du til at vi også sender deg informasjon om medlemstilbud og fordeler og at vi bruker e-postadressen din til å gjøre dette.