Bli med på helsereise til Gran Canaria

Bli med oss på en både lærerik og solrik helsereise til Gran Canaria. Få den nyeste kunnskapen om hvordan et helsefremmende kosthold kan gi kroppen forutsetninger for et liv, fylt med energi og uten livsstilsykdommer.

Lær om hvordan du kan unngå både overvekt og de fleste av dagens livsstilsykdommer. Bli med på daglige vandringer (enkle fjellturer 2 – 4 timer) og opplev det fantastiske landskapet som denne øya har å by på. Vi tar deg også med på bilturer i det praktfulle fjellandskapet, og selvsagt også til shoppingsentre der kredittkort ikke er noen hindring.

Foto: Jenna Day / Unsplash.com

LCHF Akademiet vil samarbeide med tegnspråktolk Anne Vikene Fornebo. Anne etablerte og ledet den første utdanning av tegnspråktolker på universitetsnivå i Norge og var «primus motor» i starten av «Nyheter på Tegnspråk» i NRK hvor hun var engasjert i 26 år. Hun har i tillegg tolket flere program i NRK gjennom flere år. Thor og Anne står ansvarlig for arrangementet. LCHF Akademiet drives av Thor Foseid som i snart 20 år har drevet helseseminarer i inn- og utland, og som av mange regnes som en av de fremste innen det turbulente fagområdet ernæring og helse. Thor Foseid har utgitt bøker på Gyldendal – bl. om hvordan du kan spise deg ned i vekt. Han samarbeider nå med Anne og begge gleder seg over for første gang å kunne tilby dette svært ettertraktede seminaret også til døve.

Alle vil bo på et leilighetshotell bestående av stue med kjøkken, bad og soverom. Du kan enten bo alene eller sammen med en du reiser sammen med.

Priser

Du kjøper selv flybillett (er som regel rimelige i september), og står selv for alle måltider. Om du ikke vil lage maten selv så er det restaurant på hotellet. Ønsker du å bo i enkeltrom betaler du kr 8.700, - om du vil bo sammen med en annen person betaler du kr 6.700 -. I prisen inngår leilighet, kurs, tolk, fjellturer, vandringer og shoppingturer, alt med døvetolk tilstede.

Da det er første gang vi arrangerer et seminar for døve vil vi - før vi endelig bestemmer, vite hvor mange som er interessert og om det er ønskelig med enkeltrom eller dobbeltrom. Interesserte bes melde fra til Anne på mailadresse; a-forneb@online.no. Vi trenger din tilbakemelding før 15. juni. Heleseminaret planlegges gjennomført i perioden 20. til 27 september 2019.

Bakgrunn for seminaret

Fra og ha klokketro på at medisiner er det eneste saliggjørende så er pendelen i ferd med å snu. Forskere setter i stadig større grad fokus på vårt kosthold, og oppdager hvor mange misforståelser som ligger innebygd i myndighetenes kostholdsråd, råd som for en stor del av befolkningen resulterer i det motsatte av å fremme god helse. Kostholdsrådene som i dag blir gitt har vært tilnærmet uendret i over 70 år og oppsto på en tid da mat var mangelvare. I tillegg var kunnskapen om hvordan forskjellige matvarer påvirket kroppen helt fraværende.

Kostholdsrådene hadde fokus på rimelig mat som ga mest mulig energi. Dette var også fornuftig i en tid med dårlig økonomi og mangel på mat. Men energi er alt annet enn fornuftig når hverken tilgangen på energitette matvarer eller vår økonomi lenger er en begrensende faktor.

Helsestatistikken forteller i dag sannheten om virkning av vår feilslåtte ernæringspolitikk. I 1950 var Norges befolkning minst syke i hele Europa, i dag topper vi statistikken over mange av de mest alvorlige livsstilsykdommene.

Ønsker du å unngå å bli manipulert av overbevisende reklame og misforståtte kostholdsråd, og i stedet tilegne deg tilstrekkelig kunnskap, så delta på vårt helseseminar.

Gleder oss til å se deg.
Thor og Anne

/ Betalt annonsetekst fra Anne Vikene Fornebo