Hanne B. Kvitvær fortsetter som leder

Med seg i styret får hun Siv Mittet, Trondheim - Hedvig Sinnes, Stavanger - Gunnar Hansen, Bergen - Cathrine Stensrud, Vestfold - Niels Kristensen, Ål (ny) - Irene Greftegreff, Trondheim (ny).

1. varamedlem Eivor Berg, Bergen - 2. varamedlem Arne Lundqvist, Tromsø - 3. varamedlem Gunn Kristin Selstad, Bergen. Eivor Berg er bare 20 år og er kanskje den yngste som noen gang er valgt til forbundsstyret.

Landsmøte bestemte blant annet at landsmøteperiodene forandres fra hvert annet år, til hvert tredje år - det betyr at neste landsmøte blir i Tromsø i 2010. Det var bare Tromsø som ønsket å være landsmøtevertskap neste gang.

Sett kryss i almanakken allerede nå for lørdag 3. november. Da bestemte landsmøte at NDF skal arrangere en stor politisk demonstrasjon i Oslo med krav om om at norsk tegnspråk blir et offisielt språk. Et besøk i Oslo den helgen kan også kombineres med teaterbesøk, der Tyst Teater, Teater Manu og Cirkus Cirkör samarbeider om forestillingen Odysseen, med Ipek D. Mehlum i en av hovedrollene.

På bildet ser vi forbundsleder Hanne B. Kvitvær med mikrofonen, men det var i forbindelse med en sketsj på landsmøtefesten. Vi kan forsikre om at forbundslederen fortsatt mener at tale er sølv, mens tegnspråk er gull!!