TV 2 har begått en gedigen flause!

I går kveld var det mange døve og hørselshemmede som gledet seg til å se det etterlengtede programmet "Kjære mamma" med døve moren Siv Fosshaug. Men det ble en skikkelig nedtur for oss og for de mange mange tusen seere. Programmet var IKKE TEKSTET!
TV2 har forpliktet seg til å følge EU direktivet (såkalt AMT direktiv) som sier at alle programmet som går mellom kl. 18.00 - 23.00 skal tekstes. I forbindelse med at TV2 begynte å følge AMT direktivet i mars 2015 sa daværende kommunikasjonsdirektør i TV2 følgende: "Ingen er gladere enn oss over at direkteteksting nå er på plass. Dette er et stort løft for TV 2, men av stor betydning for seere med hørselsutfordringer".

Her har TV2 tråkket så til i de grader i salaten at...

1. TV2 må gi en unnskyldning til landets døve og hørselshemmede!
  2. Programmet med døv mamma sendes i reprise snarest!
  3. TV2 må innskjerpe sine rutiner med at ALLE programmene er tekstet i prime-tiden, dvs mellom kl. 18.00-23.00 hver dag.

Norges Døveforbund vil nå ta kontakt med kommunikasjonssjefen Jan-Petter Dahl om dette.

SISTE OPPDATERING:
Jan Petter Dahl har svart oss. Programmet sendes i reprise I DAG kl. 15.30 og kl 21.00 på TV 2 Livsstil - selvsagt med tekst.