Bli medlem hos BLI HØRT!

Begge: Hei!

Petter: Jeg er Petter Noddeland, generalsekretær i Norges Døveforbund. Jeg er her med en person. Hvem er du?

Marte: Jeg er Marte, og jeg jobber for BLI HØRT!

Petter: BLI HØRT!. Hva er det?

Marte: BLI HØRT! er en frivillig organisasjon som jobber for likestilling. Et av våre medlemstilbud er gratis juridisk rådgivning på tegnspråk.

Petter: Wow! Men hvem har dere spisskompetanse på når det kommer til gratis juridisk rådgivning?

Marte: Vi har spisskompetanse på døve og hørselshemmede. Og det spesielle med vårt medlemstilbud er at rådgivningen skjer gjennom Skype slik at folk kan kontakte oss uansett hvor de bor i Norge.

Petter: Veldig bra! Mange døve blir forhindret fra å få gratis juridisk rådgivning. Hvis man er usikker på juridiske spørsmål er det en fordel å ha BLI HØRT!. Det er derfor Norges Døveforbund har inngått samarbeid med BLI HØRT!. Men hva går samarbeidet ut på?

Marte: Samarbeidet går ut på at dersom du er medlem i Norges Døveforbund, betaler du bare kr. 50 for å melde deg inn i BLI HØRT!.

Petter: Så bra! Nå bygger BLI HØRT! seg opp som en organisasjon. Dette betyr at de trenger så mange medlemmer som mulig for å få mest mulig støtte. Vi oppfordrer derfor alle dere til å bli medlem i BLI HØRT!. Dette slik at de kan opprettholde tilbudet deres om å gi gratis juridisk rådgivning. Hvis de ikke får mange medlemmer, er de nødt til å vurdere om de skal legge ned tilbudet. Så – bli medlem!

Meld deg inn i BLI HØRT! her: https://dovrettshjelp.no/logg-inn/registrere-deg-som-medlem/