Er du fornøyd med tolketjenesten?

I sommer 2019 endret HoT retningslinjer i tolketjenesten, og vi fra NDF fikk mange henvendelser fra våre medlemmer om mangel på dekning av tolk. Flere mente at tilgangen til tolk har blitt verre.

Har du bestilt tolk i perioden fra 1. august 2019 – 29. februar 2020?

Vi fra NDF har opprettet en undersøkelse, og håper at du vil legge inn dine opplevelser med tolketjenesten. Du kan legge til flere hendelser. Beskriv når du bestilte, og hva du bestilte tolk til. Vi beholder dine opplysninger fram til undersøkelsen er over.

NB! Denne undersøkelsen gjelder ikke for tolkebehov i corona-perioden. Grunnet de ekstraordinære tiltakene som har blitt igangsatt av Regjeringen, har dette selvfølgelig påvirket NAV Tolketjenesten HoT og deres muligheter til å sette tolker til oppdrag.

Denne spørreundersøkelsen tar derfor ikke med tall fra perioden etter 29. februar 2020.

https://forms.gle/icTt8nDY1gbLRsVs8