Hilsen fra generalsekretær

Kjære tegnspråkmiljø,
Denne uken er Døves uke, vi har markert det med forskjellige aktiviteter i sosiale medier. WFD fortsetter med aktiviteter i helgen, men vi avslutter i dag. I helgen er det Døves kulturdager i Drammen og det er en markering av Døves uke, det også. De valgte å ha det denne helgen på grunn av Døves uke.

Jeg gir en oppsummering av hva vi har gjort på sosiale medier denne uken: Mandag, onsdag og fredag sendte vi en miniserie laget av Megan Matovich-Noddeland i samarbeid med Supervisuell, finansiert av Stiftelsen Dam. Prosjektet heter «kunnskap, vårt felles ansvar». Serien tok seg av ulike temaer tilknyttet døve, hørselshemmede og tegnspråk. Tirsdag hadde vi en video der ledere i landets døveforeninger ble intervjuet. På selve tegnspråkdagen 23.september var det mange hilsener og videoer. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å takke alle som har sendt hilser til oss og si at det går begge veier - Gratulerer til dere også! Gratulerer til alle som snakker tegnspråk!

Samtidig er det min siste arbeidsdag på en stund. Jeg skal ha pappapermisjon fra og med i dag, til midten av januar. Elisabeth F. Holte blir konstituert generalsekretær. Ha det bra, alle sammen!