Tegnspråktolket og teksttolket samtidskunst

«Opplevelser av Olje» er en utstilling som består av tegninger, fotografier, skulpturer, lydkunstverk og videokunstverk. Det er lagt spesielt til rette for publikum som er døve / tegnspråklige/ nedsatt hørsel. Kunstverk med lyd er tegnspråktolket og teksttolket av tegnspråktolken Kathrine Rehder, (tilgjengelig på video via en QR-kode).

Medlemmer av Norges Døveforbund har gratis inngang til museet i hele utstillingsperioden, 12. november 2021 – 18. april 2022.

Søndag 14. november klokken 11.00 arrangeres det en tegnspråktolket omvisning i utstillingen på Stavanger kunstmuseum. Tegnspråktolkene Kathrine Rehder og Marianne Bjerg, sammen med museumspedagog Katharina Sivertsen Ueland følger dere rundt. Gratisbilletten må bookes på forhånd via TicketCo.

Søndag 14. november klokken 13.00–15.00 er det premiere på verket «Critical Walks – Stavanger» av Alessandro Marci. Alessandro har tidligere jobbet i oljen i Stavanger. Verket er en byvandring der publikum blir tatt med på en fottur i Stavanger der fortellinger og refleksjoner over hvordan Stavanger er preget av oljeindustrien blir fortalt. Ta en titt på hans tidligere verk

Byvandringen tegnspråktolkes av Kathrine Rehder og Marianne Bjerg. Gratisbilletten må bookes på forhånd via TicketCo.

Norges Døveforbunds medlemmer deltar gratis både på den tegnspråktolkede omvisningen og Critical Walks, ved fremvisning av medlemskap/bevis (som Joyn appen/utsendt epost samt medlemsnummer / annet bevis på NDF eller til sitt lokale døveforeningsmedlemskap).