Petter og Niels oppdaterer fra DNR (og DNUR) i Island

Petter Noddeland, Niels Kristensen og Lasse Skjerset Furnes var i Island sist helg i forbindelse med DNR og DNUR-samling. Døves Nordiske Råd (DNR) er en organisasjon som arbeider for likestilling for døve. DNR ble grunnlagt i 1907 men først etter 1950 ble samarbeidet jevnlig. De samles til møter og workshop to ganger i året.

DNUR (Døves Nordiske Ungdomsrådet) ble opprettet i 2002, og de samles også to ganger årlig.

Tekst til video:

Petter og Niels: Hei, hei!

Niels: Vi er i Island på møte med DNR og DNUR. Her tar vi opp forskjellige problemstillinger, og utveksler erfaringer. DNUR har også deltatt i vedtekter, og det har gått veldig bra.

Petter: Vi har samlinger 2 ganger i løpet av år. Målet med samlingen er å utveksle erfaringer og oppdatere hverandre hva som skjer i nordiske land. Vi lærer av hverandre, og gir tips til hva som fungerer.

Niels: Vi har også diskutert og sett nærmere på programmet til Døves Nordiske Kulturfestival i Stavanger. Vi gleder oss veldig til festivalen, og vi håper å se deg i Stavanger. Kom, kom! Meld deg på!