Paal Richard Peterson er valgt inn i EUD-styret

Niels Kristensen, forbundsleder og Paal Richard Peterson, daglig leder Døves Media har deltatt som delegater på European Union Deafs generalforsamling i Marseille. Norges Døveforbund gratulerer Paal Richard som har blitt valgt inn som styremedlem for de neste fire årene på European Union of the Deaf.

Tekst til video:

Niels: Vi er her i Marseille, Frankrike i forbindelse med EUD generalforsamling. Hvorfor er Paal Richard her? NDF foreslo ham i EUD-styremedlem. Det har nettopp vært spennende valg. Paal fikk plass i styret. Vi er veldige glade. Gratulerer til Paal Richard.

Paal Richard: Takk.

Niels: Hva tenker du om 4 år frem i tid hos EUD?

Paal Richard: Jeg har sagt til deltakelser fordi EUD har en viktig jobb med medlemmer i Europa. Vi ønsker ikke å bare fokusere på vesten, men hele i Europa med forskjellige bakgrunn, mangfold og mye mer. Vi må også ha mer fokus på å gi mer informasjon og forbedre kommunikasjonen i EUD.  Akkurat nå bruker jeg en god blanding av norsk tegnspråk og internasjonalt tegn. Jeg håper at dere oppfattet hva jeg sa.

Niels: Naturligvis har det vært en nervøs stemning under valget og vi ble så glade. Nå er Norge mer tilknyttet til EUD. Paal Richard er ikke første nordmann som sitter i EUD-styret. Hilde Haualand satt i et år i 2004. Lykke til videre med arbeidet.

Paal Richard: Tusen takk. Gleder meg til å arbeide med saker i fremover.