Tilbakemeldinger til bildetolktjenesten

Fredag 13. juni var Bildetolktjenesten stengt på grunn av internt seminar, men informasjonen nådde ikke ut til brukerne. NDF har fått flere henvendelser fra frustrerte medlemmer og mener NAV burde informert bedre – både via nettsider, e-post og flere kanaler. Saken blir tatt opp med NAV i neste møte.

Tekst til video:

Hei,

Fredag 13. juni var Bildetolktjenesten stengt på grunn av et internt seminar.
Norges Døveforbund (NDF) har fått flere tilbakemeldinger på at denne informasjonen ikke ble kommunisert godt nok i forkant. I tillegg har vi fått meldinger om at Bildetolktjenesten har hatt tekniske problemer over flere dager.

NDF har derfor tatt kontakt med NAV om saken. Vi mener at NAV burde ha informert tydeligere om at Bildetolktjenesten ville være stengt 13. juni – i alle NAVs tolkerelaterte informasjonskanaler, og ikke bare via Bildetolktjenestens Facebook-side. Denne informasjonen burde også vært publisert på NAVs nettsider, og sendt på e-post til NDF og våre lokallag, slik at vi kunne informert våre medlemmer i tide.

NDF er ikke fornøyd med hvordan NAV har håndtert kommunikasjonen rundt stengningen, og vil ta dette opp i neste møte med NAV.