Butikk - julesalg!

Nå er nesten alle bøker på salg til halv pris! Vi har også to nye bøker som er til salgs. De er dessverre ikke til halv pris, men er veldig gode og nyttige bøker. Passer også godt som julegave. Det gjelder de to bøkene:

• Jim Vold sin bok, Tegnspråk - Basisbruker 1 - Ferdighetsbok: kr 500, -
  • Arfinn Muruvik Vonen sin bok, "Norsk tegnspråk - en grunnbok": kr 349, -

Profilartikler fra Norges Døveforbund

Ved å kjøpe vårt utvalg av informasjonsprodukter, markedsføringsprodukter og gaveartikler bidrar du med å spre kunnskap om norsk tegnspråk. Du støtter også oss økonomisk slik at vi kan fortsette vårt arbeid for full tilgjengelighet for døve og hørselshemmede. De veiledende prisene som er oppgitt, er NDFs egne priser. Flere av artiklene egner seg også meget godt som gaver, både til venner og bekjente - også hørende. Takk for du støtter Norges Døveforbund! Er det noe dere ute etter som ikke ligger her så send en mail til oss

PORTOPRISER

• Bestilling under 300 kr – 80 kr i porto.
  • Bestilling over 300 kr - 160 kr i porto.
  • Fri frakt ved bestilling over 2000 kr.
  • Ved avhenting på kontoret vårt betaler du ingen porto. (NB. Må betales på forhånd eller kontant, eller med Vipps)

VIPPSNR: 11035

Betal med Vipps

Privatpersoner må betale via bankoverføring eller Vipps før produktene sendes. NB. Skriv adressen din i feltet.

Firmaer får faktura via email. NB. PORTO KOMMER I TILLEGG TIL PRISENE UNDER!

Takk for du støtter Norges Døveforbund!

100 kr - Kjøp

Norges Døveforbund 100 år

NDFs 100 års jubileumsbok skrevet av Helge Herland. 560 sider, 3,5 kilo.

10 DØVE OG HØRSELSHEMMEDE FORTELLER

«10 ulike personer - døve, hørselshemmede, døvblinde og døvblitte står fram med sine historier om hvordan det er å leve i dagens samfunn. Boka inneholder også faktaopplysninger om tegnspråk, døveorganisasjonen, tolketjenesten og mer.» Prosjektet er støttet av Ekstrasiftelsen.

Deltakere i boka er Arne Lundqvist, Daniel Mosti, Lubna Mehdi, Maren Oriola, Birgit Hagerupsen, Toralf Ringsø, Nora Føyen, Martin Berhovde, Karen Margrethe Engja og Helge Herland.

500 kr - Kjøp

Tegnspråk - Basisbruker 1 – Ferdighetsbok

Boken vil skape en ny mal for fremtidens tegnspråkundervisning i Norge. Språkkurset vil følge de samme retningene som andre språkkurs. Døveforeninger får tilbud om boka til redusert pris.

349 kr - Kjøp

Norsk tegnspråk – en grunnbok

Det er en pensumbok, og er et Stiftelsen Dam prosjekt fra 2016. Prosjektet har fått kontrakt med forlaget Cappelen Damm Akademisk, som også selger boka.

Les mer om boka her.

100 kr - Kjøp

Babytegn

Kommuniser med babyen før 10 måneders alderen! NDF har utgitt en bok med de 99 vanligste tegnene for babyer og småbarn illustrert av Gudrun Haave.

150 kr - Kjøp

Døv identitet i endring

Dybdeintervju med ti døve, mennesker med ganske ulik livssituasjon, men de viser slående likhetstrekk når det gjelder refleksjoner omkring deres identitet som døve, noe forfatteren viser er et globalt fenomen.

50 kr - Kjøp

KOMPENDIET "HVORFOR DØVESKOLEN ER VIKTIG!"

Da Kunnskapsdepartementet besluttet 1. februar 2011 å legge ned tre av fire statlige skoler for hørselshemmede var reaksjonene sterke. Dette kompendiet forteller hvorfor. Dette kompendiet samler den kunnskapen, erfaringen og historiene som brukerne selv besitter

DØVES RETTSHISTORIE

René Stub-Christiansen jobber i dag som advokat med særlig fokus på døves rettigheter. Han har skrevet denne boken som handler om noen særtrekk ved rettighetene til døve opp gjennom historien, boken kommer med karakteristiske illustrasjoner med skråblikk på denne historiske reisen med illustrasjoner av Jørn Werner Andersen. Boka er finansert av Extrastiftelsen.

150 kr - Kjøp

NDF tegnspråkets fremtid 1918-2008

Tegnspråkets fremtid – vårt felles ansvar: Norges Døveforbund 90 år, 1918-2008 18. mai 20018. Samling av faglige artikler fra døvesamfunnet i Norge. Skrevet av Helge Herland.