Personvern

Dette er Norges Døveforbunds personvernerklæring for dette nettstedet og generelt i forbundet.

Personvernerklæring for Norges Døveforbund

Vi verdsetter personvernet til våre besøkende på Norges Døveforbund-nettstedet. Denne erklæringen beskriver hvilken informasjon vi samler inn og hvordan vi bruker den.

Samtykke
Ved å bruke nettstedet vårt, samtykker du til vår personvernerklæring og aksepterer vilkårene.

Informasjon vi samler inn
Vi samler inn nødvendig informasjon for å forbedre nettstedet og gi deg bedre tjenester. Dette inkluderer kontaktinformasjon og besøksstatistikk.

Bruk av informasjon
Informasjonen brukes til å drive nettstedet, forbedre tjenestene, forstå brukermønstre, utvikle nye funksjoner, og for kommunikasjon og markedsføring.

Dine rettigheter
Du har rettigheter til tilgang, retting, sletting, begrensning og dataportabilitet. Ta kontakt med oss for å utøve disse rettighetene.

Barns personvern
Vi samler ikke bevisst personlig informasjon fra barn under 13 år. Foreldre oppfordres til å overvåke barns nettaktiviteter.

Endringer i personvernerklæringen
Vi kan oppdatere denne erklæringen. Sjekk jevnlig for endringer.

Kontakt oss
Har du spørsmål eller forslag angående vår personvernerklæring, kontakt oss på post@doveforbundet.no

Personvernerklæring for Norges Døveforbund og tilknyttede enheter

Denne personvernerklæringen beskriver hvordan Norges Døveforbund, lokale foreninger, stiftelser og utvalg samler inn, bruker og beskytter personopplysninger.

Ansvarlig for behandlingen av personopplysninger.
Norges Døveforbund er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger i foreninger, stiftelser og utvalg som er tilknyttet forbundet.

Hva slags personopplysninger samler vi inn?
Vi kan samle inn følgende typer personopplysninger om medlemmer og andre interessenter:

• Navn, adresse og kontaktinformasjon
  • Fødselsdato og personnummer
  • Informasjon om medlemskap og aktiviteter i foreningen
  • Informasjon om hørselstatus og behov for tolk
  • Bilder og video fra arrangementer og aktiviteter

Hvordan bruker vi personopplysningene?
Vi bruker personopplysningene for å kunne:

• Administrere medlemskapet og kommunisere med medlemmer og andre interessenter
  • Planlegge, promotere og gjennomføre arrangementer og aktiviteter
  • Utvikle og forbedre tilbudet til medlemmene
  • Oppfylle våre juridiske forpliktelser

Hvem deler vi personopplysningene med?
Vi deler kun personopplysningene med andre når det er nødvendig for å oppfylle formålene beskrevet i punkt 3. Vi kan dele personopplysninger med:

• Norges Døveforbund og andre lokale foreninger i forbundet
  • Tjenesteleverandører som bistår oss med å administrere medlemskap og arrangementer
  • Offentlige myndigheter når det kreves i henhold til lov eller vedtak

Hvor lenge lagrer vi personopplysningene?
Vi lagrer personopplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene beskrevet i punkt 3, med mindre det foreligger en lovpålagt plikt til å lagre opplysningene lenger.

Hvordan beskytter vi personopplysningene?
Vi tar personvern på alvor og har implementert nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre personopplysningenes konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet. Bare personer som har et dokumenterbart behov for å få tilgang til slike opplysninger får tilgang. Vi sørger også for å holde oss oppdatert på gjeldende personvernlovgivning og følger beste praksis på området.

Dine rettigheter som registrert.
Du har rett til innsyn i, korrigering av, sletting av og begrensning av behandling av dine personopplysninger. Du har også rett til å protestere mot behandlingen av dine personopplysninger og til å klage til tilsynsmyndighetene hvis du mener at dine rettigheter er blitt brutt.

Kontaktinformasjon
Hvis du har spørsmål eller bekymringer knyttet til behandlingen av dine personopplysninger, kan du kontakte lokalforeningens styreleder eller Norges Døveforbunds personvernombud på post@doveforbundet.no. Utfyllende kontaktinformasjon til din lokale forening og administrasjonen i Norges Døveforbund skal til enhver tid finnes på www.doveforbundet.no