Gruppebilde med foredragsholdere og deltakere

Arbeidslivsseminar på Ål folkehøyskole

Helgen 3.–5. november samlet en engasjert gruppe seg til årets arbeidslivsseminar på Ål Folkehøgskole og kurssenter for døve.

Seminaret bød på en rekke interessante foredrag, blant annet om fagforeninger og tariffavtaler ved Fagforbundet Sondre Uteng Olsen, og tips om hvordan skrive en effektiv søknad og CV av Adriana Fjellaker. Hovedverneombud Petter Kihle Halvorsen ga en grundig innføring i HMS (Helse, Miljø og Sikkerhet) og arbeidsmiljøloven.

Hanna Cederström fra Signo arbeid og deltagelse delte informasjon om organisasjonens tilbud for arbeidssøkere med hørselsutfordringer. Avdelingsleder og sykepleier Tom Harald Isakka-Dahl ga også en inspirerende presentasjon om sin egen karrierevei, fra starten til dagens lederposisjon. Han delte også innsikt i hva han ser etter i søknader og CV-er.

Deltakerne var svært aktive gjennom hele helgen og stilte mange spørsmål til foredragsholderne. Samlet sett var consensus blant deltakerne at helgen var både informativ og spennende. En flott og givende opplevelse for alle involverte.